Heb jij een kantoorbaan? Hieronder staan 3 tips hoe je fit blijft

0
33

Heb jij een kantoorbaan en daardoor moeite om fit te blijven? Je zit waarschijnlijk veel en na een lange dag werken kun je jezelf vaak moeilijk motiveren om nog te gaan sporten. Veel mensen hebben dit probleem, dus geen paniek! Toch is het belangrijk om voldoende te blijven bewegen gedurende de dag. Hieronder staan 3 tips die je daarbij kunnen helpen!

1. Wandel in je pauze 

Waarschijnlijk zit je veel en kom je maar weinig achter je laptop vandaan. Af en toe sta je op om wat eten of drinken te pakken. Maar hierdoor kom je natuurlijk niet aan je beweging… Begin eens bij het maken van een korte wandeling in je lunchpauze. Zo kun je even je gedachten op wat anders zetten, kun je je weer opladen voor het tweede deel van de dag en ben je even lekker in beweging. Een korte wandeling is dus niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je geest! Een wandeling lijkt misschien verspilling van je tijd, maar je zult merken dat je juist productiever bent wanneer je een korte break neemt om een stukje te lopen. 

2. Start je dag sportief

Door voor je werk te gaan sporten, zorg je ervoor dat je je dag gelijk productief begint! Ga voor je werk een stukje hardlopen, een rondje fietsen of kies bijvoorbeeld voor een workout in de sportschool. Vind je het lastig om zo vroeg in de ochtend je bed uit te komen? Sport samen met je collega’s! Je kunt ze bijvoorbeeld uitdagen voor een potje padel. Padel is tegenwoordig mega populair! Deze sport is met name in Amsterdam al enorm groot. Wanneer je een potje padel in Amsterdam Zuid wil spelen, heb je genoeg keuze! Ook in de rest van Nederland komen er steeds meer banen bij. Voor padel in Hoorn is sinds kort ruimte voor liefst 6 banen bij The Padellers! Bijna alle locaties zijn vaak al vroeg geopend en daarom de ideale plek om je dag sportief te beginnen. 

3. Sport op vaste momenten

Spreek met jezelf vaste dagen en tijden af wanneer je gaat sporten. Hierdoor zorg je voor structuur en sla je jouw workout minder snel over. Je kunt bijvoorbeeld met jezelf afspreken dat je, naast een dagelijkse wandeling in je pauze, 3 keer per week sport voordat je naar je werk gaat. Heb je afwisseling nodig om jezelf te blijven motiveren? Kies dan bijvoorbeeld 3 verschillende sporten uit die je elke week 1 keer doet. Heb jij 1 sport die je makkelijk 3 keer per week kunt beoefenen of doe je aan een teamsport waarbij je vaste trainingsmomenten hebt? Dan is dat natuurlijk ook helemaal goed. Het belangrijkste is dat je lekker in beweging bent!